zaterdag 13 juli 2013

Ontmoeting met mijn vader

Ontmoeting met mijn vader Ook ’s nachts, als we slapen kunnen we onze dierbaren ontmoeten. Wel is de geestelijke band van belang, zo ook het open staan voor elkaar. Immers elke nacht, wanneer we slapen, treden we uit ons lichaam en gaan de geestelijke wereld in. Ons lichaam blijft op bed liggen en, grofweg gezegd, onze ziel of ons ego treed, samen met de geest , die andere, geestelijke wereld binnen. Laten we eerst eens kijken wat dat precies inhoud. Ons fysiek lichaam blijft samen met ons etherisch lichaam op bed liggen. Ons astraal lichaam en ons hogere IK( of de Geest in ons, of: de Christus in ons) verlaten die beide lichamen, die op bed achter blijven, om de geestelijke wereld binnen te gaan. Of we ons dat nu bewust zijn of niet, elke nacht maken wij een dergelijke uittreding mee. Elke nacht laten we ons fysieke lichaam, gehuld in het etherische lichaam, achter op bed. Meestal zijn we ons dit niet bewust. We mogen dan ook logischerwijze vaststellen dat we, of we ons dat nu bewust zijn of niet, in vier werelden tegelijk leven. Meestal zijn we ons niet bewust en hebben het gevoel, dat we alleen maar met de aarde zijn verbonden en alleen met de aarde iets te maken hebben. Maar die beperkte gedachte is het gevolg van het feit, dat we ons die andere verbindingen niet bewust gemaakt hebben. En het is nu juist de opgave van een ingewijde om zich die verbindingen wel bewust te maken, en dus om te leren vol bewust in vier werelden tegelijk te leven. Tijdens, zo blijkt dus nu, mijn slaap, heb ik mijn vader mogen ontmoeten, waar ik dan ook zeer dankbaar voor ben. Wil u daar iets over vertellen. Ik zag een man zitten midden in een prachtig landschap, kleuren waren helderder dan hier. Hij zat op een heuveltje en was gekleed in een lang wit gewaad tot aan de enkels en om zijn middel een sierlijk soort stuk touw, (heb er even geen andere beschrijving voor) En met een stralende glimlach zat hij daar., met een open geslagen boek op schoot. In mijn gevoel wist ik direct dat hij het was, hoewel hij er veel jonger uitzag, ook stralender. En voelde me dan ook blij en volkomen op mijn gemak. Warmte en liefdevolle gedachten gingen over en weer.( terwijl ik dit schrijf, schiet ik weer vol, de zachtheid en tederheid die je voelt) Zielen kunnen via gedachten en gevoelens rechtstreeks met elkaar communiceren, je zou het kunnen vergelijken met een lichtstraaltje, alles is immers energie. Zo ook gedachten en gevoelens. Je weet dan ook direct wat de andere ziel wil duidelijk maken, de gedachte valt meteen in. En de vraag wordt direct beantwoord. Hier op aarde is dit zelden mogelijk, immers ons lichaam is een obstakel, zo ook de zuiverheid van het hart. (en dat is maar goed ook) Wat te denken als je iemand dood zou wensen? Alles is daar zichtbaar, niets kan verborgen blijven. Ik vroeg in gedachten wat of dit moest voorstellen, dit gaat bijzonder snel dus, met direct het antwoord, spreken zonder woorden noem ik het. Dan merk je hoe beperkt we hier zijn. (maar dat heeft ook een reden) Hij zei me dat het levensboek geopend werd. Het antwoord was voldoende, een boodschap voor mij. Spraakverwarring is dan ook niet meer mogelijk, de energie die een ziel laat zien, of mee resoneert wordt dieret weergegeven, in helderheid en kleur. Wat me opviel, en me ook heel aangenaam voor kwam, was het licht, zacht en roomwit, zonder enige schaduw. En constant aanwezig. Wat wellicht komt doordat alles licht uitstraalt. Dit is de taal van het Licht, Liefde van hart tot hart. Het is moeilijk onder woorden te brengen, dit is zo beperkt. maar ik hoop het zo een beetje duidelijk te hebben omschreven.
Warme groet Jeltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten